REFUNDACJA PODATKU VAT ZA DOSTARCZONE PALIWA GAZOWE W 2023 r. ORAZ W 2024 r.
Szanowni Państwo,
od dnia 2 lutego 2023 r. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Nałęczowie można składać wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 oraz w 2024 roku czyli tzw. "dodatku gazowego".
Refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT przysługuje odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym w przypadku gdy:
- wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, o których mowa w art. 3 pkt 3a ustawy – Prawo energetyczne, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576, 1967 i 2456) do dnia wejścia w życie ustawy tj. 21 grudnia 2022 r., albo po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27 ust. 1 tej ustawy;
- jest osobą w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 615 ze zm.) nie przekracza kwoty 2100 zł, lub osobą w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 1500 zł na osobę.
Refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych przysługuje od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
Wniosek o refundację podatku VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej tej wniosek. Zgodnie z art. 19 ust.1 w/w ustawy, odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwach domowych, o których mowa w art. 62b ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Prawo energetyczne, składają wniosek o refundację podatku VAT na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U.z 2020 r. paz. 344) nie później niż do 30 września 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Do wniosku o refundację podatku VAT odbiorca paliw gazowych, załącza fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne obejmującą okres dotyczący wniosku oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę (UWAGA: dane wnioskodawcy i dane odbiorcy końcowego z faktury powinny być tożsame).
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu refundacji podatku VAT na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT, wójt, burmistrz albo prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT.
Nieodebranie informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami Ośrodka pod numerami telefonów: 81 50 14 481, 513 177 989, 513 163 393 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
W celu usprawnienia obsługi prosimy o wypełnienie wniosku oraz klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych przed wizytą w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Nałęczowie.