Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Karta Dużej Rodziny

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nałęczowie informuje,

że od dnia 1 stycznia 2019 r. zwiększyła się liczba osób uprawnionych do korzystania z karty dużej rodziny – KDR. Uprawnieni do posiadania KDR są wszyscy rodzice, którzy kiedykolwiek mieli na utrzymaniu troje lub więcej dzieci.

Nowy formularz do pobrania oraz wszelkie informacje do uzyskania na stronie:

https://www.gov.pl/web/rodzina/karta-duzej-rodziny-ogolne

https://www.gov.pl/web/rodzina/dokumenty-potrzebne-do-zlozenia-wniosku

 

 


 

Elektroniczna forma Karty Dużej Rodziny -

- Aplikacja na smartfony rusza od 1 stycznia 2018 roku!

 

Jakie funkcje ma aplikacja mKDR?

 

Aplikacja na smartfony, która będzie posiadała kilka funkcji:

  • rodzic będzie mógł posiadać na swoim smartfonie Karty swoich dzieci oraz małżonka;
  • aplikacja umożliwi wyszukiwanie partnerów KDR wg kategorii, lokalizacji, frazy;
  • funkcja geolokalizacji pozwoli na wyszukiwanie partnerów udzielających zniżek w okolicy przebywania użytkownika aplikacji;
  • użytkownik aplikacji będzie mógł dodawać partnerów KDR do listy „ulubionych” (funkcjonalność zostanie dodana w II kwartale 2018 r.);
  • aplikacja pozwoli także na przekazywanie informacji członkom rodzin wielodzietnych zarówno o aktualnych zniżkach i nowych partnerach, jak i konieczności złożenia wniosku przed terminem ważności Karty, np. w przypadku dzieci przed 18 r.ż. (funkcjonalność zostanie dodana w II kwartale 2018 r.)

 

Jak uzyskać mKDR?

  1. Korzystać z mobilnej Karty Dużej Rodziny możesz po złożeniu wniosku on-line na https://empatia.mpips.gov.pl/ lub można złożyć go w urzędzie miasta/gminy.
  2. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na adres e-mail, który wskazałeś dostaniesz numer swojej karty. Na Twój telefon przyjdzie SMS w którym podane zostanie jednorazowe hasło do zalogowania się w aplikacji.
  3. Kolejnym krokiem jest pobranie bezpłatnej aplikacji mobilnej z Google Play lub Apple Store na swój telefon.
  4. Aplikacja poprowadzi Cię automatycznie do uruchomienia mKDR na twoim smartfonie.

 

Kliknij na link i przejdź do instrukcji

 

Posiadasz plastikową Kartę Dużej Rodziny i chcesz uzyskać dostęp do elektronicznej formy Karty?

Aby móc zalogować się do aplikacji mKDR i wyświetlić swoją Kartę Dużej Rodziny, konieczne jest złożenie wniosku o przyznanie elektronicznej formy Karty.

Możesz w tym celu udać się do ośrodka pomocy w miejscu swojego zamieszkania i wypełnić wniosek
w formie papierowej. Wzór wniosku o Kartę Dużej Rodziny oraz wzory załączników znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

https://www.mrpips.gov.pl/bip/ogloszenia-i-wykazy/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/wniosek-o-przyznanie-karty-duzej-rodziny-lub-wydanie-duplikatu/

 

Pamiętaj – jeśli wnioskujesz o elektroniczną formę Karty, koniecznie wypełnij załącznik ZKDR-04 – podaj w nim numer telefonu komórkowego i adres e-mail członka rodziny, dla którego chcesz wyrobić elektroniczną formę Karty, a także wskaż, kto będzie mógł wyświetlać Kartę tej osoby (czy tylko ta osoba, czy również rodzic lub małżonek rodzica).

 


 

Informujemy, że z dniem 01.01.2015 r. weszła w życie ustawa z dnia  5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny. Aktualny wzór wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny do pobrania oraz wszelkie informacje do uzyskania na stronie:

https://www.gov.pl/web/rodzina/karta-duzej-rodziny-ogolne

https://www.gov.pl/web/rodzina/dokumenty-potrzebne-do-zlozenia-wniosku

 

 

 

 


Informujemy, że 16 czerwca weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych (Dz. U.  z 2014r. poz.755), w ramach którego wydawana jest Karta Dużej Rodziny.
Program kierowany jest do członków rodzin wielodzietnych:
  1. rodziców w tym także zastępczych lub osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka
  2. małżonka rodzica
  3. dzieci
Zgodnie z definicją programu rodzina wielodzietna to rodzina w której rodzic (rodzice) lub małżonek rodzica mają na utrzymaniu co najmniej troje dzieci w wieku do ukończenia 18 roku życia, w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole lub szkole wyższej do 25 roku życia a w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności bez ograniczeń wiekowych.

 
Rządowy program dla rodzin wielodzietnych ma na celu:
  1. Promowanie modelu rodziny wielodzietnej.
  2. Promowanie pozytywnego wizerunku rodziny wielodzietnej.
  3. Umacnianie oraz wspieranie rodziny wielodzietnej.
  4. Zwiększanie szans rozwojowych i życiowych dzieci i młodzieży z rodzin wielodzietnych.
 
Wsparcie kierowane jest do wszystkich członków rodzin wielodzietnych niezależnie od sytuacji dochodowej.
Wykaz zniżek zamieszczony jest na stronie internetowej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl oraz na stronach https://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/karta-duzej-rodziny/jak-korzystac-ze-znizki/opis-ustawowych-znizek/  oraz  http://www.empatia.mpips.gov.pl. Wykaz ten jest na bieżąco aktualizowany.

 
KARTA DUŻEJ RODZINY
Dokumentem identyfikującym członków rodziny wielodzietnej jest Karta Dużej Rodziny
Aby uzyskać Kartę należy:
  1. Pobrać i wypełnić  wniosek  dla każdego członka rodziny – upoważniony członek rodziny wielodzietnej będzie mógł wnosić o przyznanie karty dla pozostałych członków rodziny.
  2. Okazać oryginały lub odpisy dokumentów potwierdzających stanowienie rodziny wielodzietnej.
       3. Złożyć  wniosek  w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania członka rodziny wielodzietnej.
 

W gminie Nałęczów obsługę wniosków prowadzi Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Wnioski należy składać w siedzibie MOPS przy ul. Spółdzielczej 17A, w pokoju nr 13  w godzinach  7:30 - 15:30.

Karta wydawana jest:

  1. Rodzicowi oraz małżonkowi rodzica na czas nieokreślony

  2. Dziecku w wieku do ukończenia 18 roku życia – do ukończenia 18 roku życia

  3. Dziecku powyżej 18 roku życia –do końca roku szkolnego lub akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki w danej placówce zgodnie z przedłożonym zaświadczeniem nie dłużej niż do 25 roku życia

  4. Dziecku legitymującemu się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności w wieku powyżej 18 roku życia – na okres ważności orzeczenia

  5. Dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej – na czas umieszczenia

  6. Osobie o  której mowa w art.37 ust.2 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej- odpowiednio do końca roku szkolnego lub akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki w danej placówce zgodnie z przedłożonym zaświadczeniem nie dłużej niż do ukończenia 25 roku życia.

W przypadku osób o których mowa w pkt. 3 i 6  Karta jest ważna wraz z dokumentem potwierdzającym pobieranie nauki w szkole lub szkole wyższej.

W przypadku zagubienia, kradzieży  lub utracenia w inny sposób Karty wydaje się duplikat dokumentu. 

Karta przyznawana jest bezpłatnie. Wydanie duplikatu podlega opłacie w wysokości 8,76 zł

W przypadku zmiany danych zawartych w Karcie wydaje się nowa Kartę.

 

O szczegółach dotyczących wydawania Karty można również przeczytać na stronach Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej  pod adresem  https://rodzina.gov.pl/duza-rodzina 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Dane kontaktowe:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

24-150 Nałęczów

ul. Spółdzielcza 17A

 

tel./fax  81 501 44 81 – sekretariat

513 163 393 – Ewelina Woroch – pracownik socjalny

513 177 989 – Halina Kopińska – specjalista pracy socjalnej

513 177 989 – Magdalena Pawłowska – pracownik socjalny

885 149 555 – Ilona Śnieżek – pracownik socjalny

885 153 555 – Anna Pękala-Szymczyk – asystent rodziny

 

780 003 340   świetlica środowiskowa

 

e-mail: mops@naleczow.pl

www.naleczow.naszops.pl


NIP: 716-19-19-634


REGON: 004206170

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny