Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Program "Dobry start"

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nałęczowie 

informuje, że obsługą wniosków i wypłatą świadczeń w ramach programu „DOBRY START”

na rok szkolny 2021/2022 będzie zajmował się

Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wnioski o świadczenie można składać od 1 lipca 2021 r. tylko elektronicznie.

 

Aby ułatwić rodzicom i opiekunom złożenie wniosku w ramach tego programu pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

w dniu 22 lipca 2021 r. w godzinach od 10:00 do 12:00 będzie pełnił dyżur w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nałęczowie przy ul. Spółdzielczej 17A,

 podczas którego pomoże osobom zainteresowanym założyć profil na PUE ZUS, złożyć wniosek oraz będzie udzielał informacji o programie.

W przypadku dużego zainteresowania zostaną wyznaczone dodatkowe terminy dyżurów w późniejszym czasie.

 


 

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia.

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Wniosek o świadczenie dobry start – podobnie jak wniosek o świadczenie wychowawcze z Programu „Rodzina 500+’- można składać online od 1 lipca przez stronę https://empatia.mpips.gov.pl/ lub przez bankowość elektroniczną oraz od 1 sierpnia także drogą tradycyjną (w formie papierowej). Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Wniosek można złożyć w tych samych instytucjach, co wniosek o 500+,  w gminie Nałęczów obsługę wniosków o świadczenie "Dobry start" prowadzi Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nałęczowie, ul. Spółdzielcza 17A. Wnioski o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej są z kolei przyjmowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

Dane kontaktowe:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

24-150 Nałęczów

ul. Spółdzielcza 17A

 

tel./fax  81 501 44 81 – sekretariat

513 163 393 – Ewelina Woroch – pracownik socjalny

513 177 989 – Halina Kopińska – specjalista pracy socjalnej

513 177 989 – Magdalena Pawłowska – pracownik socjalny

885 149 555 – Ilona Śnieżek – pracownik socjalny

885 153 555 – Anna Pękala-Szymczyk – asystent rodziny

 

780 003 340   świetlica środowiskowa

 

e-mail: mops@naleczow.pl

www.naleczow.naszops.pl


NIP: 716-19-19-634


REGON: 004206170

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny